Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 16 juni 2011

Motvind

För ca 4 veckor sedan skickade jag ett paket till hemlige mannen. I paketet fanns tshirts till sonen, keps till tjejen och ett dinosaurie memo. Hemlige mannen säger att han ej fått någon avi och idag (äntligen) gick han till posten. Jodå, paketet hade kommit till Österrike men igår hade de skickat tillbaks det till Sverige då ingen hämtat det..suck..350:- i sjön..

Mitt mastercard..jag har en tjänst som gör att om jag handlat för 500:- får jag ett sms som berättar att uttag modell större är gjort. Mycket bra, tycker jag. Sitter på kontoret när jag får ett sms att någon försökt betala med mitt kort på MCaffe (läser jag)för 649:- men köpet har blivit nekat. Jag ringer direkt till kundtjänst och berättar och de spärrar kortet omgående. Går in och berättar i upprört tillstånd om vad som hänt för min kollega P. Han är snabb och säger; vi googlar vart i Sverige de varit..jag bokstaverar och han skriver i google men halvägs säger han; men Mia, detta måste ju vara ditt virusprogram, mcafee..eh, jo, just det..det är dags för årliga betalningen vilket jag glömt..bra jobbat, nu har jag spärrat mitt kort och hoppas hinna få ett nytt innan jag flyttar..och att mitt paket kommer tillbaka från Österrike..heja!

1 kommentar:

Emilie sa...

Oj, jobbigt.. Rekommenderar dock att klaga hos posten i Wien, de är mästare pa att inte lämna avier och sen skylla pa kunden. Sen sa kan det mycket väl hända att man var hemma när de pastar att de ringde pa (vilket dom ofta inte gör av lathet).

Stark bleiben, snart är du pa "andra sidan"!