Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 18 juli 2011

Landat Wien och utflyttad

Lång resa; mitt plan blev inställt pga tekniskt fel. De (Air Berlin som FlyNikki är en del av) erbjöd en resa till Berlin eller Dusseldorf men kunde ej garantera Wien på kvällen utan jag skulle eventuellt behöva sova på hotell i Berlin/Dusseldorf...inte sa jag. Ringde hemlige mannen, han bokade om till Austrian, kostade oss 597 Euro.
Det planet skulle avgå kl 20.05. 18.30 ropas det upp att FlyNikki ska avgå iallafall och alla passagerare som blivit ombokade till Berlin och Dusseldorf skulle rusa till en annan gate för färd mot Wien. Nyfiken som jag var gick jag oxå dit men jag var ju struken pga mitt alternativ.
Så summasummarum gick mitt ordinarie plan och vi var 597 Euro fattigare. Dock fick jag en bra medresenär-en proffessor i musik som oxå varit flygrädd och det stormade rejält när vi landade..han höll dock låda hela vägen så resan gick fort och roligt hade vi. Han hade varit i Sverige med familj och blev helt betagen.
Jag blev iallafall mött av mitt bagage (som anlänt med FlyNikki) och en taxi när jag ankom Wien. Var hemma vid 23.

Väl hemma vaknade kidsen och sedan kom Gustaf upp ca var 10 minut tills kl 01..han vaknade 06.30 och vi har alla gått som i dvala utom han förstås.
Han fick vara hemma hos oss idag, inget dagis för det hade kännts orätt mot honom. Livia är hemma hela veckan då hon går på antibiotika.
Dagen har mest inneburit kolla kartongerna och försöka finna igen vad jag har packat i varje.

Barnen är glada men högljudda;-)

Massor med brev kommer att jag är "avslutad" på diverse ställen som klubbkort etc pga utflyttad från Sverige. Nu känns det verkligt och helt bra.

Ikväll kraschar jag vid 21 och hoppas sonen sover hela natten-imorgon åker han till dagis då de ska på utflykt.

Hejdå från tröttmössan

Inga kommentarer: