Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 30 juli 2011

Matlördag

Idag har jag, den inkompetenta och ointresserade, lagat mat från grunden TRE gånger.
Hade med mig min stora rutiga kokbok och tänkte kolla om det fanns något gott att göra;-) Skickade hemlige mannen till affären för att köpa de enkla sakerna såsom mjölk, potatis etc och för att våra nattspringande och morgonpigga barn startat dagen redan vid 05.40... jag skulle sedan gå och handla hem småsakerna som man får springa runt hela affären efter..men oxå för att han inte skulle komma hem med fel saker..jag frågade honom innan han gick om han visste vad laxkotletter var och tipsade honom om att fiskdisken låg precis till vänster när han gick in i affären...jag fixade lite hemma och höll isär de små barnen från varandra (fyran var på ett uruselt humör idag-hon brukar var glad som en sol och SOVA till 07-07.30). Maken kommer hem, glad och berättar att han fixat laxen men att den var DYYRRR..tror jag det när han kom hem med en laxfilésida..shit-vad gör vi nu med fisken? Planera om-tack internet och hittade ett recept på lax i ugn med citron och creme fraiche. Gick alldeles utmärkt och jag häpnade när maken tom tog om..han avskyr fisk förutom fiskpinnar och sushi (ja, det är märkligt med sushin men så är det). När barnen vilade gjorde jag hemlagad glass med bourbonvanilj i..fikat var mäkta populärt idag, hemgjord glass med färsk frukt.
Till middag blev det en tacosoppa med enbart "rena" ingredienser dvs inga E-nummer. Gott och starkt så barnen fick stekt potatis och kött istället.
Och-jag har tyckt det varit kul idag att kocka då maken tagit hand om det tråkiga som att plocka undan..

Nu inväntar vi sänggående för de små-sedan krascha framför NCIS säsong 7.
Just det-vi hade ett ryck och rensade båda barnens rum-två sopsäckar med trasiga leksaker, leksaker som saknade delar etc..Härligt-vi är på G.

Inga kommentarer: