Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 25 juli 2011

Söndag och måndag

Vi delade på barnen. Maken och sonen var på en lekplats på förmiddagen och dotra och jag åkte till zoo. Hon är en härlig liten vän att ha med sig. Kunde alla djuren inkl gepard?!När vi gick förbi isbjörnen som satt ensam på en klippa sade hon; isbjörnen är ensam, han är rädd. Därefter hoppade hon käckt förbi..vart kommer all denna kunska ifrån? Hon pratar mest hela tiden..mest tyska men även svenska meningar får plats. Trean härmar henne på svenska så nu kommer han igång ordentligt oxå.
I övrigt har vi ställt irodning vardagsrummet-blir riktigt bra. Bytt gardiner till mina dalahästar och nu inväntar vi soffan. Lite bilder ska sättas upp då det ekar:-)

Jag sover,sover och sover. Drömmer helknasigt och är som en zoombie. Har halsont men det har jag haft de senaste två veckorna men inte har det brutit ut..kommer säkert;-)

Barnen har denna vecka Grune Woche vilket innebär att de är ca 1 mil utanför Wien med sitt dagis mån-fre. Vi lämnar dem kl 08 och de ska hämtas ca 17.30. Trean är anmäld till ridkurs (fyran har varit riktigt arg över att hon är för liten för att rida). Det ska bli spännande att höra hur det gått idag.

Imorgon blir det besök på arbetsförmedlingen för att skriva in mig i landet.
Pluggat har jag oxå gjort och kommit en bit på mitt PM.

Inga kommentarer: