Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 31 augusti 2011

God morgon!

Vilken vecka!
Söndagen spenderades i Familypark, Neusiedlersee. Det var en riktigt rolig utflykt för hela familjen-vi kommer återvända fler gånger.

Jag hade tänkt läsa två kurser denna termin på distans men då jag påbörjade min heltidskurs fick jag revidera mitt program-kommer inte att funka. Här är det tempo som gäller. På 1, 5 dag fick jag göra 40h inläsning och skriva. Vi kommer fortsättningsvis få ut våra uppgifter som imorgon. Ca 8 "redogör" frågor för litteraturen vi läser och vi ska då skriva mellan 0,5-1,5 sida per fråga. Blir mellan 6-9 A4-sidor VARJE vecka. Vi skickar sedan in våra svar, läraren kollar igenom och ger förslag på förbättringar. Dagen efter har vi seminarium på webben-2h där vi i grupp försvarar och resonerar om veckans tema. Slut därefter? Not- vi har sedan helgen på oss att omformulera de texter vi skickat in, skicka in senast måndag och dessa betygssätt.. varje vecka samma tempo. Jag kommer vara helt slut men lära mig mycket. Jag inser att A-kurs är inte som de A-kurser jag tidigare läst därav mitt beslut att lägga ner halvtidskursen. Tyskan hoppas jag kunna börja (väljer 2-3 eftermiddagar/vecka)i oktober när jag fått rutin på tillvaron.
Jag inser att jag måste strukturera noga-annars är det lätt att bli stressad..gäller också att lägga ambitionsnivån rätt.

I gårkväll gjorde jag och maken en spontan utflykt på kvällen. Vi packade ryggsäcken med vin, goda mackor och lite nötter. Tänkte ge oss upp till Gloriette och se solnedgången..tjii, fick vi dock. De stängde grindarna 19.30. Vi fick en skön promenad iallafall och sov gott inatt.

Inga kommentarer: