Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

tisdag 9 augusti 2011

Litteratur- rån

Nu har jag min inriktning klar för hösten.
En A-kurs, 100% (mitt huvudämne som går att läsa till avancerad nivå på nätet)
En A-kurs, 50% ( för att det verkar otroligt roligt och intressant)
Tyska universitet, ca 50% (för att jag måste)
Litteraturen som jag beställt har kostat mig ca 5000:-. Känns bra att ligga på topp-not!

Jag kommer alltså läsa 200% under hösten och kommande terminer med sikte på en magister efter vårterminen 2013 och tillräcklig förmåga i tyska språket för ett jobb som motsvarar mina tidigare erfarenheter. Det kommer bli lagom stimulerande och fullt upp- ironi, undrar om jag tagit vatten över huvudet ännu en gång i mitt liv..men tidigare erfarenheter har visat att det är endast att kämpa på;-)

1 kommentar:

Lena M-by sa...

Fniss, det är bara att intala sig att du är en plugghäst som äntligen får kliva ut ur garderoben och blomma upp för fullt ;) Sätt igång o lura skiten ur dig själv nu bara. Gute Reise mein Freund!! Kram åsså rå!