Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 22 augusti 2011

Plasma, badmatta och vilse i pannkakan

Startade dagen med att ta barnen till dagis. De är fantastiska måste jag säga. Glada och lyssnar på mig-dvs. sitter still i bussen. Köpte med mig nybakat hem i sommarvärmen ( det var en tropisk, usel natt) och efter frukost hemma bestämde sig Ettan för att följa med mamma på äventyr. Jag lyckades inte speciellt bra med att bli blodgivare ( för lågt järnvärde, klarar precis försörja mig själv) men satsar nu på Plasma. Idag var det provdags. De kunde inte engelska på stället men vet ni? Jag pratade tyska och de förstod:-) Dokumenten man skulle läsa igenom fick jag dock på engelska-även om assistenten frågade mig om jag ville ha dem på tyska-kändes roligt. Nu får jag avvakta en vecka och hoppas på inget telefonsamtal. Plasma är finurligt då de skickar tillbaka blodkropparna och tar ut vätskan med plasma om jag fattat rätt. Innebär att jag inte blir av med så mkt järn. De som använder Plasma är främst läkemedelsbolag för att tillverka tex vaccin. Efter lämnat lite blod åkte vi till IKEA, lunch för dottern och ny badrumsmatta till familjen. Vi har inget duschdraperi och det skvätter mer än lovligt på de såphala klinkersen. Att sätt upp en stång för draperi? Går inte.. Hursom, efter IKEA till Ettans önskemål-det stora shopping centret Donau. Vi vandrade omkring därinne ( gigantiskt) och till slut fann dottern en fin klänning på rea. Då var mamman less och varm (trots AC). Vi skulle nu leta oss ut därifrån..efter 4 cirkelrundor i centret började modern tappa humöret. Vi hade trots allt kollat in kartan hur vi skulle ta oss ut-men icke. Till slut trodde vi att OG betydde ovanvåning och tog oss upp-det stämde...vi fann vår väg ut..rakt ut i värmeväggen..det är nu sjukt varmt.. vi pratar 34 grader och vindstilla.. Hem och summerade stegen-16 600. Jag är trött, varm och sur. Det är tropisk natt lovat och vi svettas redan..har ca 28 grader i sovrummet med alla fönster öppna i hela lägenheten. Jag längtar till söndag då jag hoppas prognosen håller: 18 grader. Svettiga hälsningar från oss..blähhh...

Inga kommentarer: