Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

tisdag 2 augusti 2011

Semesterdag 2-explosion

Hanna kom igårkväll och det var två spända barn som väntade på att hon skulle komma upp imorse:-)
Hon hade sovmorgon men vaknade till när en explosion genomfördes två rum bort från hennes..jag och sonen som var i rummet höll på att ramla omkull och jag fattade inte vad som hände..med hjärtat hårt bultande sökte jag efter vad som kunde vara orsaken till explosionen..då såg jag det..hjulet på vår barnvagn, Bugaboo Cameleon hade exploderat. Vi pumpade däcket i söndags, körde dottern i vagnen och inget problem men imorse small det som sagt.

Jahapp-ingen barnvagn-jag kastade den gamla paraplyvagnen som vek ihop sig när jag och dottern var på zoo och vi var överens maken och jag om att inga fler barnvagnar ska in i detta hus utan nu gäller buggan..trodde vi ja..gick till KIKA och frågade om de kunde hjälpa mig med att få ett nytt däck trots att jag inte köpt vagnen hos dem..jodå-tre veckor tar det. Dessutom var det inte säkert att det fanns de däck som jag hade till min bugga då det är en 07:a och de tillverkar andra däck numera...suck..det visade sig dock att Bugaboo hade ETT däck av det som jag sökte så nu är det på väg. Dock fick jag gå hem med en ny paraplyvagn men de hade iallafall 20% idag.

13.000 steg i gassande solsken..skönt att det är fixat.

Barnen har haft det toppen idag, spelat spel och varit i sandlådan.


Det har tillstött komplikationer tack vare en person som tipsade om något otroligt intressant. Ska jag påverka ödet eller blunda?! Åh-vad jobbigt det blev..men kommer ringa ett samtal imorgon iallafall..

Inga kommentarer: