Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 8 september 2011

Blir en lång dag

sonen kom springades kl 04. Första gången ville han vi skulle stoppa om täcket, andra gången var han törstig och hade kissat i sängen. Efter dessa två rundor kunde mamman inte somna om. Sitter här nu och mår lite illa..är livrädd för att min sömn ska bli utstörd igen..har inga reserver..måste komma upp med en plan B vart jag kan åka och sova om sonen fortsätter strula..två nätter och jag är redan desperat..bådar inte gott..

Föräldramötet var intressant och jag satt med i Livias grupp. Vi fick göra en presentationsrunda och i min grupp hade vi bl.a en dokumentärfilmare från Moskva, en sjuksköterska, en leveranskille från Serbien, en diplomat, en programmerare etc..Blandat och många barn är dessutom tvåspråkiga.

Jag inväntade reflektioner igår på mitt inlämnade mtrl på min kurs men vår lärare har lite mycket nu:-) Lika gigantiska som uppgifterna-lika mycket ska han gå igenom och komma med synpunkter på. 06.40 hade han mailat mig:-)Jag hade dock gjort bra ifrån mig i veckan (kanske ska tillåta mig att släppa lite på ambitionen då studierna oxå tar mycket energi).Kl 08.15 startar mitt seminarium. Idag hoppas jag att min batterisladd kommer dyka upp oxå..lite stressande att vara utan min egen dator.

Vädret i Wien är nu regn men redan imorgon säger de att värmen är tillbaka-ska bli upp mot 30 grader hela helgen.

Inga kommentarer: