Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

söndag 23 oktober 2011

Att reflektera

saknar jag. Ser på mina inlägg att mitt studieliv och familjeliv tar all min tid just nu. Ämnet jag läser är mkt intressant och jag hinner fundera mkt när jag skriver mina uppgifter men hinner inte med att pröva mina tankar på det sätt som jag brukar. Det är när jag har tiden som de "kloka" och undrande tankarna kommer men vardagarna springer fort förbi. Jag inser också att jag fortfarande är stresskänslig och jag tar mina tecken på allvar även om jag fortfarande brakar på som att jag vore 15 år yngre och att morgondagen ligger långt borta..Jag vill (försöker) vara mer i nuet men det är svårt när tiden är tagen i anspråk av andra (och krav). Jag funderar mkt på var min gräns är och varför jag måste prestera och bli peppad av höga betyg? Det spelar ju ingen roll egentligen-det är kunskapen jag får med mig som är viktig men jag får erkänna att jag förra veckan endast letade på rubriker och skrev svaren efter vad jag trodde läraren önskade-det gav mig högsta betyg. Jag blev något snopen..jag kommer dock behålla mina böcker då jag gillar att gå tillbaka och läsa om när jag fått mer kunskap och då sätta det i perspektiv till den kunskap jag erhöll i början av mina studier. Denna vecka kommer uppgifterna komma ut sent igen och med sonen sjuk och hjälpen på kurs får vi se om jag lyckas att inte stressa upp mig och slappna av lite när det gäller presterandet.

Inga kommentarer: