Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

söndag 2 oktober 2011

Avskedsmiddag

Idag har jag varit hängig-dock bryter det inte ut ordentligt.
Har spenderat dagen med att skriva färdigt min analys, tvättat, städat badrum och sovrum. Har inte varit ut i det fina vädret (ca 28 i solen) utan påbörjat läsa veckans bok om Judendomen. Superintressant. Redan efter några sidor börjar jag få ny kunskap och förutfattade meningar sönderslagna.

Vid 16 gick vi iväg till förrekat ställe av hemlige mannen-dock hade han ej koll på att de ej serverade mat på söndagarna..suck..vi knatade vidare och hamnade i korset i 13:de. Blachutta tror jag det hette (Plachutta tydligen:-)) och de serverade fantastiskt god mat ( och fantastiskt dyr). Vi hade en trevlig middag och summerade tiden som gått. Jag och H tog sedan bussen ( jag var nöjd efter att ha gått ca 5 km i mitt dystra tillstånd och vill spara på kroppen) medan maken gick hem.
Nu är barnen i säng, tjejerna i staden och jag snart framför tvn en stund.

2 kommentarer:

Emilie sa...

Inte illa! Det finns ett par Plachutta i Wien, känd för sin traditionella mat och det ÄR dyrt :) Har bara varit där en gång (den vid Stubentor) och det var SÅ gott! Vad åt ni?

5 Vikingar är fler än 1 Joddlare sa...

Jag tog en kombofisk, maken biff och H wienerschnitzel förstås..fantastisk mat!