Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 28 oktober 2011

Flyga utan pass?

Går det? Egentligen inte men idag med 7 minuter kvar till avgång från Arlanda ringde SAS mig under mitt seminarie. Din dotter har inget pass och det innebär att vi inte kan sätta henne på planet? Vad? Hjärtat hoppade nästan ur kroppen då jag inte förstod varför hon inte hade sitt pass. Exet hade smsat att passet låg i hennes datorväska. Jag bad om att få ringa tillbaka då jag pratat med fadern. Mycket riktigt-passet låg kvar i bilen i Ösd då det åkt ur hennes väska. Jahapp-ringa tillbaka till SAS men då hade de pratat med piloten och han gav klartecken att hon fick flyga utan id.Tack snälla,snälla. Dock var jag tvungen att identifiera mig på flygplatsen...ok, nästa problem. Jag hade skickat mitt körkort med hemlige mannen (inför ett bankmöte) och mitt pass låg inlåst i vårt säkerhetsskåp..ridå..tiden tickade och jag skulle ta sonen med mig på tåget ut till flygplatsen..lätt stressad ringde jag maken och bad honom komma hem..lyckligtvis hade han inga möten (fick avboka banken) och med passet i handen for vi. Det var en lättad dotter som vi tog emot då hon förstått att hon varit på gränsen att få återvända från Arlanda till Ösd...Ytterligare en dag i familjens historia. Nu kommer passet att rekas ner till oss så hon får återvända hem:-)

Inga kommentarer: