Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

tisdag 11 oktober 2011

Fullt upp

är det idag. På programmet står att slutföra de sista uppgifterna ( 1 kvar). Åka in till staden och besöka KFC -äntligen! KFC står för Kentucky Fried Chicken. Köpa födelsedagspresent till en kille som fyller 6 år och vars födelsedagskalas jag och Gustaf ska besöka imorgon mellan 15-18. Temat är Schlumpf (smurf på svenska) och vi ska hålla till på ett ställe som anordnar kalas. Här i Österrike är det vanligt att man håller kalaset utanför hemmet på olika lekställen, djurparker etc. Är lite osäker på om jag ska stanna kvar men det får bli morgondagens överraskning. Idag ska jag oxå lämna plasma igen.
Imorgon väntar ett besök på trevliga AMS-not, men nu har de lyckats skaka fram en engelskspråkig person. Jag har hittat en tyska-kurs som man tydligen kan få rabatt att gå om man är immigrant. Det torde jag vara och det lockar att betala 50 E/månad istället för 250E/månad. Håll tummarna!

Hemlige mannen har fått nya uppgifter vilket innebär att ändra kostym och bege sig ut i skogen för 7 månader. Detta är en del i den utbildning han gått men har skjutit det hela framför sig men nu är det dags. Kommer bli långa dagar, övningar etc under våren men skönt när det är över.

Jag har fullt upp varje dag och den rädsla jag hade att jag skulle sitta sysslolös när jag beslutade mig för att säga upp mig-eh, det blev inte så. Jag trivs med att ha frihet att planera mina dagar själv. Det som jag saknar är lite mer ekonomisk frihet men omställningen har gått bra från välbetalt jobb till student. Vi har minskat på utgifterna också då jag flyttat hit och slipper dubbelt boende och alla resor. Nu är rasten slut och tillbaka till Judendomen.

Inga kommentarer: