Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

tisdag 11 oktober 2011

Kissnödig

Efter att ha åkt in till staden, ätit fantastisk god friterad kyckling m coleslaw, köpt present tog jag tunnelbanan tvärsöver staden till plasma-stället. Jag hade en bokad tid men när jag ryckte i dörren var den stängd. En lapp på dörren informerade om ngt och jag förstod det var stängt men ej för hur länge..de hade utbildningsdag översatte maken åt mig..Hrm, då hoppas jag det innebar i planering och organisation då de ej avbokat min tid som jag fick redan för två veckor sedan. Hursom-jag hade hinkat vätska, man ska dricka ca 1-1,5 liter vatten innan tappning. Kul-kan säga så här oxå; de offentliga toaletterna i Wien är allt annat än roliga och hygieniska..började genast tänka på hur lösa kissnödiga problemet..Kom på att Merkur ( läs större COOP eller ICA) som lägger vid en station på min ubahna hem har en mkt fräsch toalett som dessutom är gratis. Åkte dit och gjorde det jag skulle ( skönt vilket de oxå bevisat i en studie nyligen att man är smartare och löser problem bättre när man INTE är kissnödig. Studie? Det vet vi alla;-)) Jag lyxade till det med en kaffe och läste lite studielitteratur innan jag åkte hem.
Nu sitter jag och fixar till min sista uppgift. Hoppas bli klar idag och få två dagar ledigt från plugg;-)

Inga kommentarer: