Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 10 oktober 2011

Söndag

Jag och sonen träffade grannen och hennes lilla L. Det var oxå dags för update över vad som hänt de sista åren!!Även om vi bor dörr-i-dörr har vi inte hunnit med att prata då hon numera arbetar heltid och jag har fullt upp med mitt. Det var roligt iallafall och ungarna lekte bra ihop. Åt lunch hemma och sedan tog jag och sonen bussen och spårvagn till staden. Vi gick till Haus des Meers och han tjatade om sköldpaddan och hajen. Väl där undrade han när vi var klara:-) Kul nästan jämt. Det gjorde dock att min tidsplan sprack och vi var mer än en timme tidiga till nästa träff med E. Hon kunde dock frigöra sig och ansluta. Vi var på Museums Quartier och deras fik Dschungel-ett mkt barntillåtet ställe. Sonen fick härja av sig och blev både spottad på ( otäcka Österrike unge) och matad ( av en turkisk familj) där deras son och min lekte otroligt bra ihop. Efter 1,5 timme var både sonen och mamman trött av den intensiva dagen. Det var spännande att träffa E och få höra hur hennes liv tett sig och vad som väntar framöver. Jag älskar att höra andra människor berätta sina stories och när de delar med sig. Hoppas vi kan få till en träff utan barn (läs mina) framöver.

Jag somnade typ 21.30 igår-det tar på krafterna att vara ute i staden.

Inga kommentarer: