Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 3 oktober 2011

Sova med fienden

Jag är inte förkyld. Jag har förmodligen en pollenattack av något slag- i oktober?! Mina ögon rinner och det sticks. Näsan är tät. Jag har torkat våra lakan på balkongen och förmodligen är det där pollen har kommit in och sova på pollen är inte najs..idag blir det tvätt igen och torkning inomhus:-)

Trean hade idag värsta utbrottet på länge på morgonen-orsak? Han säger sina för stora Spiderman-skor dvs. att han ville bestämt ha dem på sig och att han inte vill ha turnen (gymnastik) på dagis som han eg. älskar. Sonen fick köpa ett par blinkande Spiderman-skor trots de var för stora ( enda storleken i affären). Vi gjorde en deal-när han fyller 5 ska han få ha dem på sig. Det har funkat tills idag. Jag tror dock att det han reagerar på är att han förstod igår att stora H åkt hem för gott. Tidigare har hon åkt men kommit tillbaka. Igår FÖRSTOD han att hon inte kommer tillbaka och han blev ledsen då de haft ett särskilt band. Lilla Fyran är som vanligt;-) Jag tror att han försöker hitta ny struktur igen. Han accepterar stora L ( som gör det bra med att inte ta det personligt) och hon jobbar för att de ska finna deras relation.

Vi har superväder- upp mot 28 grader i solen på em. På fredag sägs tortyren sluta- jag är ingen fan av värme.

Inga kommentarer: