Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 4 februari 2012

Tillbaks i huset

och vargvintern är här. Vi har inte mer än 10 grader inne och inatt sov vi med stickade tröjor, sockar och jag mössa. Somnade framför TVn vid 21 , vaknade till vid 05 men vände mig om och somnade om till 10.15 då telefonen ringde. Nu sprakar veden i kamin och kakelugn, tjejerna och jag softar med kaffe framför TVn och det är mys.

Ettan ska plugga engelska och jag ska skriva klart. Hann nästan klart med PM ett igår och hoppas få klart båda idag. Skulle kännas skönt då läraren skickade ut att vi ska läsa en bok och skriva PM om ett ämne i den för nästa vecka+ 2 seminarier. Jag ska dessutom komma hem och ev. är sonen sjuk. Lite mkt som alltid;-)

Imorgon hoppas jag tågen rullar då jag ska åka ner till Arlanda och sova där innan jag flyger vidare till Wien. Vilka två veckor det varit-omtumlande, kallt och känslosamt. Fått träffa de som står mig nära, tanka kloka ord, skratta och fälla en och annan tår. Hoppas jag får möjlighet att komma tillbaka men kanske inte i januari:-)

Inga kommentarer: