Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 8 februari 2012

Verkar som jag fått ett jobb

frustration betalar sig...om det var Fort Knox imorse blev det åt andra hållet i em. Såg en annons imorse (via en emaillista jag är med på) att de sökte en person med min bakgrund ( en del av min bakgrund) som kunde hoppa in och ta timmar. Jag svarade och i em ringde de. Som av en slump befann jag mig tillsammans med barn och Stora-L inne i city och ca 300m från deras kontor. Efter ca 6 minuters anställningsintervju var det klart och guess what-jag börjar på fredag som det ser ut kl 14. Då har jag lyckats med att få in två jobb (olika inriktningar) på samma dag. Först kl 10 har jag möte med potentiell arbetsgivare och på em startar jag mitt timjobb. Det går fort i hockey;-)

1 kommentar:

Thorsten Schütte sa...

Grattis! Det är nog mera vanligt att man får ett jobb på det sättet som Du än på det mera formella. Konsten är att se tillfället och fånga det i flykten!