Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 21 mars 2012

En utedag i solen blev en

innedag i vardagsrummet..suck..lilla dottern snörvlar, hostar och är hemma från dagis fortfarande och min tanke var att åka ned med henne till slottet och mata ankorna i det varma närmre 20 gradiga vädret. Det började redan i hallen, jag ska inte ta på mig ( upprepning från i morse med storebror), inte de byxorna, m.m..till slut fick jag på henne efter allehanda mutor och hot (moget-not)..dock, när jag stängt ytterdörren vägrade hon ut sig igen dvs. hon skulle bäras nedför trappan..sällan sa mamma och gick i förväg..då lägger dottern upp primalskrik och hos oss EKAR det, stackars grannar men jag bär inte en 3,5 åring...när hon förstod att jag inte lade någon notis till dessa apvrål bytte hon taktik..börja gråta Lilla Skutt tårar för att blidka mamma..fick dock inte mamman till att bära så då fick hon gå själv i allafall. Ut genom porten-nästa trots..jag går vänster, hon springer höger..efter en stund märker hon att hon är ensam på sin högerflank och börjar då få panik..jag visar mig och då byter hon taktik igen: blöd (dum) mamma, blöd mamma står hon och skriker och sneglar mot mig..i vår familj säger man inte blöd ( som uttalas blöt och betyder dum) vilket ibland ställer till det när man badar etc och barnen får frågan om de fortfarande är blöt när man torkar dem? Då påtalar de genast att så får man inte säga;-) Hursom, det regnar inte så att mamma behöver torka sig är knappast det hon syftar på;-). Då tar hon till nästa angrepp: klä av sig naken..då passerade hon gränsen..  det blir konsekvens-utflykt inställd och marsch in på rummet. Hon är arg som ett bi och passar på att möblera om sitt rum..för att mamman ska hålla nerverna i styr ber hon Stora-L se efter henne så modern kunde gå en kort prommis (men jag är förkyld och flåsade som en gnu). Nu har vi ätit lite och hon är lite lugnare..får se hur länge det håller;-)

Inga kommentarer: