Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 5 mars 2012

Familjens arbetsdag

I dag provade vi hur det är med två heltidsarbetande föräldrar-det har vi aldrig gjort så det var med stor spänning vi släckte lampan igår;-)
Allt gick över förväntan trots packa jause, få med sig två barn ut genom ytterdörren, bråket om fönsterplatsen på bussen och hur ont fötterna gör när man måste gå själv ( Livia). Kl 08.00 var de inlämnade och modern hade en HEL timme tills passet började. Jag åkte till AKH och besökte stället jag tillbringade ett antal veckor på för några år sedan. Det blev en stor Starbucks-kaffe och en promenad i nostalgi- det var där det vände. Hade spännande samtal idag och tänk vad jag lär mig..Transylvanien och opera var det idag. Under dagen hann jag med motion och 2h i gassande solsken- maken säger jag är RÖÖÖDDD i ansiktet och jag säger att det känner jag. Hann oxå läsa om Tor, Loke, Njord och Frej mfl. 16.45 var mitt pass över och jag var sjuuukkkt hungrig efter endast en macka till lunch och 15000 steg på stegräknaren. Stannade på Neubaugasse och gjorde veckohandlingen. Jag var hemma innan barn och make och när de kom stod maten på bordet.
Nu har vi städat köket och fixat för morgondagen tillsammans..det finns hopp om oss!!

Inga kommentarer: