Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 8 mars 2012

Överhettat och tyska

Oh käre värld, nu är det fullt däruppe..fick idag göra ett placeringstest i tyska och döm om min förvåning när de fått resultatet skickar iväg mig igen för ett mer avancerat test. I det första testet fick jag nivå B1. Jag blev mkt förvånad:-) Jag fick dessutom prata med personalen och de placerade mig i tal oxå som B1. Jag bad dock om att få starta på A2-2 för att få en grund och inte köra huvudet i väggen direkt. Orkar inte;-)
Imorgon blir det att gå till kära AMS och få dem att godkänna mina kurser. Om allt går som det ska så bör jag nå B2-2 i augusti och det är lika med att jag skulle kunna klara kurser på universitet i Wien dvs. min tyska skulle vara som akademisk tyska. Wow säger jag bara..Nu får vi se om jag lyckas förstås..


Graderingen är som följer: Skala A1-C2

Inga kommentarer: