Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 9 april 2012

Ändrade planer

Tonåringen var megatrött igår morse och påskmässan blev inställd..det blev dock vackert väder, soligt och varmt så vi bytte planer till gemensam utflykt. Maken, småttarna och jag tog bilen till nöjesfältet medan ettan och stora-L tog tunnelbanan dit. När vi skulle parkera var vi båda lite lätt chockade då nöjesflickorna stod med ca 10 meters mellanrum utefter parkeringen. "Chefen" aka pimp, satt väl dold inne på parkeringen men med utsikt över sina anställda..jag har fruktansvärt svårt att vänja mig vid att det är ok att köpa sex i detta land och att det sker så öppet, kl 14 annandag påsk. Jag skulle vilja se vilka köparna är och kanske jag tar en turistrunda och sätter mig och studerar..finns det efterfrågan så finns det produkter förstås ( ja, kvinnor är i mångt och mkt objekt i detta land). Skenheligt katolskt, inte arbeta på söndagarna men att sälja/köpa människor under helgdag är helt ok. Ryser när jag tänker på det.

Vi skiljdes åt och maken och jag for hem med de små och de stora anlände senare mot kvällen..vi är nu ganska matta och idag är sista vilodagen för de små innan dagis drar igång igen. Natten var rörig då fyran vaknade vid 02 och inte kunde sova..suck..jag har lätt huvudvärk och idag startar min 4-månaders tyskakurs. Ser framemot det med skräckblandad förtjusning. Ska bli skönt att knäcka språkkoden för jag är evinnerligt trött på att inte göra mig förstådd på ett intelligent sätt;-) Inväntar mina uppgifter från skolan då jag igår skickade in påskens PM.

Inga kommentarer: