Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 12 april 2012

Läskigt

Bara under gårdagen blev tre bekanta av med sina jobb..omstruktureringar och nedläggning av företag-i Sverige!Jag har tidigare bara läst om statistik men nu är det personer jag känner till som blivit av med jobbet. Då jag själv sitter och sliter med CSN som inkomst kan jag verkligen känna med dem. Det kan innebära möjligheter men bor man i mindre orter måste man kanske sälja hus och flytta..jag har alltid varit kaxig då jag jobbat sedan jag var 14 och sagt upp mig två gånger men jag erkänner att jag har tvivlet gnagandes i mitt inre om jag någonsin kommer få en lönespec igen..försöker se denna tid som en lärdom och hoppas känslan kommer sitta kvar att vara rädd om mitt framtida jobb..om jag lyckas in få min fot på något jobb snart 40 som jag är..åldern börja jobba emot mig oxå.-( Det ger ju driv för tyskan iallafall att jag måste få till språket..pratade löst om en öppning från förr häromdagen om framtid och hela mitt inre skrek;- ta det, ett jobb, viktigare än allt men något ännu längre in sade: nehedu, inte ge upp nu och avbryta utan nu pluggar du färdigt, tar din examen och läser din tyska. När detta är gjort kan du fundera på alternativa vägar i alternativa länder och landskap..kanske det är denna beslutsprocess som kallas för att vara vuxen?!

Inga kommentarer: