Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

tisdag 10 april 2012

Tyskakursen

är nu igång..jag har varit lite stressad inför både språk och mina universitetsstudier men jag tror tyskan blir en vardagsförhöjare. Man kör 90 minuter, 15 min paus och sedan 75 minuter innan hemgång. Snabbt tempo, prata, läsa, skriva och den där förbenade grammatiken..som är ett måste. I min grupp är vi en katolsk präst från Indien i 45 -årsåldern, en italiensk journalist i 55-års åldern, en kvinna i 30-års åldern från Taiwan som är forskare på virus, en polsk 23-åring som pluggar sin magister i Polen men bor i Wien och två 16-åringar från Serbien. Blandat och roligt.

Tiden är lite knäpp för min del då jag blir otroligt hungrig förstås (middagstid) så det måste jag lösa med medhavd matsäck.. kommer byta tider i sommar till 9-12 då hela dagen annars går ut på att komma iväg..

Övriga familjemedlemmar var på slottet med stora-L och maken jobbade. Han sover borta inatt då det är någon övning som pågår som han ska inspektera. På fredag går planet tillbaka till Sverige-sorgligt då vi alla har funnit våra roller och det är dags att bryta upp igen..de kommer tillbaka i augusti som tur väl är..

Apropå universitet: jag brukar köpa hela kursens böcker på en gång men igår när jag skulle hämta kommande delkurs böcker insåg jag att de..fanns inte i bokhyllan..om ca 14 dagar kommer de..heja mig!!Får resta i sommar och satsar på att börja skriva B-uppsatsen istället..

Inga kommentarer: