Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 3 maj 2012

Vilken vecka

fort har den gått. I går, på väg till tyskan, såg jag att stora-L hade ringt. Ringde upp och hon berättade att dagis ringt och sagt att Livia fått en allergichock och behövdes hämtas direkt?! Eh-allergichock är allvarligt men jag har i bakhuvudet att dagis brukar larma för minsta lilla..Stora-L åkte iväg och möttes av en mkt glad tjej. Dock hade hon små utslag i armvecket som hon hade förra sommaren med. Inget fel på henne dock men stora-L tog hem henne.
I går var det också avslutning av tyska A2(2). Jag inser att jag lärt mig massor och det är bara början. Jag hade missuppfattat att vi skulle ha test på allt men då vi haft test varje vecka ansåg vår lärare att ett stort sluttest sätter bara enorm press och då hon haft minitesten har hon (och vi ) koll på att vi hänger med. Jag har otrolig tur då hon följer med till nästa nivå och vi är 5 ur min nuvarande grupp som fortsätter. Vi har haft sjukt roligt under fyra veckor. I går gick jag, prästen och forskaren och hade en avslutningsfika på Café Sacher och firade att kursen var slut med en Kleine Brauner och en Sacher Würfel mit schlagobers. Vi hade ett otroligt intressant samtal om Taiwan och Indien, om global ekonomi och outsourcing. Jag hoppas jag träffar forskaren igen för vi klickade och hade riktigt roligt då hon var öppen och nyfiken.
Jag har skickat in mitt råmtrl till läraren för synpunkter. Har så här långt fått bra handledning och hoppas det fortsätter.I helgen ska jag vara studieledig-HELT!!

Inga kommentarer: