Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 26 maj 2012

Vilken vecka

Denna vecka har jag mest åkt runt i sjukvårdens tecken.
Tisdag-besökt dermatolog/venerolog ( trodde först att läkaren missförstått ngt som skickade remissen då det stod hud som kontaktorsak..venerolog blev ngt könsinriktat i min värld..var mkt spänd när jag åkte dit). Dermatologen kollade dock endast foten och sade: Glomustumör-du måste till sjukhus.
Onsdag-jag åker till sjukhus. De kollar foten och säger; hrm, vi är osäkra. Du får återkomma när du gjort ett ultraljud men då ringer du hit och får en tid direkt (behöver inte vänta på akuten).
Torsdag, ledigt från sjukvården, läser New Age och har tyskatest.
Fredag; gör ultraljud på foten, läkaren säger; njaee, inte någon Glomustumör men en svulst typ hemangiom ( det enda jag vet är det kallas för "smultronfläck" på småbarn, ofta i ansiktet dvs en blodkärlstumör). Hursom, du måste gör en MRT men den remissen får din läkare skriva. Ok, åker direkt till min läkare som skriver remiss efter att ha läst svaret från röntgen..jag har en del annat som felar i foten men inget allvarligt bla arthros och sammanväxningar. Får min remiss men måste till Krankenkassan för att deras läkare ska godkänna remissen till MRT. Jahapp, iväg igen då de stänger 13.30. Stå i kö, lämna remiss, vänta på utlåtande men ca 20 minuter senare hade jag godkänt stämpeln. Nu ringa till de olika privata MRT-aktörerna för att få en tid. På tredje stället fick jag napp- en tid den 28 juni. Hoppas då få veta vad som är problemet men oavsett anser de att man måste ta bort den då jag har ont.
Det går snabbt att få tid men är knöligt att åka runt till de olika aktörerna.
Jag har ej betalat på något ställe utan om jag förstått det rätt kommer allt samlat på en räkning i slutet på månaden. Blir intressant att få se vad man betalar för sina besök i detta land..eller inte;-)

Inga kommentarer: