Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 27 juni 2012

Förbereder mig för värmebölja-igen

Det är utlovat mellan 34-38 grader nu de kommande fem dagarna..gulp..andas,andas och andas..

Idag ska jag förmodligen träffa min mammas kusin som är på genomresa i Europa-roligt.

Fick tillbaka mitt tyskaprov igår-gick inte alls illa med tanke på att jag befinner mig på en nivå där mina kurskamrater nu läst i 7,5 månad och jag i 2,5. Min lärare har som sagt fått för sig att svenska är som tyska och blir därför konfunderad att jag missar för henne uppenbar lästext-jag ska ju kunna FÖRSTÅ allt-not. Jag skrev bättre (hade högre poäng) än flertalet av mina kursare men de får superlativer i sin prov typ super, sehr gut mm-inte jag. Jag får bara påpekanden om att så här gör man i tyska;-) Lite roligt att betrakta från sidan. Oavsett har jag lärt mig massor och använder mig nu av tyskan i vardagen och kan kommunicera.
Sitter på händerna när det gäller jobb-har hittat en del intressanta extraknäck jag skulle kunna tänka mig men kan inte söka just nu då jag vill slutföra B2 också. Men sedan så;-)

Unistudierna är intressanta särskilt Helig Terror där jag i veckan analyserat Breivik och Abdulwahab ( som sprängde sig i Stockholm) med hjälp av olika slags hypoteser. Det handlar om SID, Social Identity Theory och när jag läste in mig i metoden insåg jag att hypoteserna skulle gjort nytta i min analys av Landstinget apropå hur öppna respektive slutna grupper är och hur extrema värderingar och normer förstärks av tolerans.


I helgen ska jag läsa in mig på Koranen-skriver test på måndag och skriva ett kortare PM då jag får nya frågor nästa vecka för Helig Terror. Allt går om omlott men på något vis har jag flow i det jag gör just nu..


Idag ska jag då äntligen oxå få göra min MRT av min fot. Sprang dock igår och det gick hyfsat men det vara bara ca 3 km och den belastningen tycks foten klara.

Inga kommentarer: