Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 18 juli 2012

Fam Bean och Lekland

Idag stod det rejält tydligt klart att vi inte har några rutiner i detta hem. Vi blandar hämtning och lämning och denna vecka har jag lämnat då barnen fått sova tills de vaknar istället för att åka till dagis 06.30 med pappa. Hursom-idag var det en STOOORRR utflykt planerad till ett lekland här i Wien ( som jag dessutom betalat 250:- xtra för) och överenskommelsen mellan maken och mig är att han ska läsa schemat-trodde jag. Jag hade sneglat på schemat jag oxå men inte sett att det stod 8 am med små bokstäver utan jag gick i villfarelsen att det var 9 am då de tidigare i veckan lämnat dagis kl 09. Hursom-08.15 var vi där och dörren var låst och på schemat stod det som sagt 08. Darn!! Dock är inget långt borta i denna stad, jag var utrustad med en smartphone och googlade leklandet..det innebar några byten men jag tyckte det var värt 2h/resa T&R för mig då barnen var mer än lovligt besvikna på sina taffliga föräldrar. Vi kom fram en timme efter dagis och första frågan var om vi försovit oss..njaee, men jag kände att jag ville inte dela med mig av den ostrukturerade vardagen som vi lever i just nu. Min man är bra på många sätt men är urusel på att komma ihåg något som inte berör honom personligen-skitjobbigt men det är så han är och alltid varit. Själv är jag inte toppform heller efter allt som hänt den senaste tiden men man kan bara lära av sina läxor och problemet löstes-alla nöjda!Jag hasplade dock ur mig något och skyllde på min dåliga tyska..


4 kommentarer:

Emilie sa...

Jobbigt men sant händer! Tyvärr kan du nog inte skylla pa daliga tyska kunskaper sa länge till, sa det är lika bra att börja fila pa alternativa förklaringar ;) Stor kram!

5 Vikingar är fler än 1 Joddlare sa...

Em; var inte så klarsynt..8 am funkar ju på alla språk men säger som maken: om de kunde sluta måla informationen i regnbågens alla färger skulle det vara lite lättare;-) Excuses, excuses..vi är fortfarande i "chock";-)

Emilie sa...

Som sagt, man är ju faktiskt bara människa och jag känner inte en smabransförälder som inte statt framför en last dagis/skoldörr när det gäller utflykter och liknade. Du tog dig ju dit, superbra!

5 Vikingar är fler än 1 Joddlare sa...

Tack-dock är det alltid pinsamt att stå med skägget i brevlådan..eller hur det nu var?!;-)