Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 9 augusti 2012

Hur stora är oddsen

att jag hamnar bredvid E i samma tunnelbanevagn på väg till tyskan? Typ noll? Men det gjorde jag-roligt att se ett kärt ansikte på morgonen!

Tyskan är INTENSIV nu på nästa nivå..jag har tappat lite och nu med huset fullt, stressen över inläsning på universitetet och författandet av ett inlägg går det knackigt..gruppen är dock skön och intressant..en journalist inom sociala sektorn från Rumänien (med ett gigantiskt självförtroende), en egenföretagare inom NGO från Slovakien ( som dessutom väntar en son nu i slutet på augusti), två yngre män från Turkiet ( sköna partypolare), en serbiska som kom men försvann dag 2, en kemist från Ungern i medelåldern som försöker ta sig in på arbetsmarknaden, en ung italiensk kock ( som lär oss det mesta om maffians metoder i Italien såväl som Wien) och en lärarinna som återigen tror svenska=tyska..denna gång bad jag om att få hålla ett litet anförande på svenska för att påvisa skillnaden och tro mig- de tappade hakan..
Imorgon blir det plugg på morgonen för att sedan ta oss alla till slottet och dess begivenheter. Lördag ska det regna och då blir det lekland. Söndag blir det Donauinsel då vi ska reka inför stortjejernas fotbollsdebut i Wien på måndag med en irländsk fotbollscamp med spelare från hela världen...Vädret är svensk högsommar, runt 26 i skuggan. Liittee för varmt men det funkar ok för alla!!

Inga kommentarer: