Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

söndag 2 september 2012

Aktiv dag

Dagen började i Svenska Kyrkan och högmässa. Det var en fin stund och jag är allt lite stolt när jag kan visa vart vi svenskar håller till i Wien ( för E.). Nya bekantskaper gjordes och predikan idag innebar att tänka till lite på begreppet medmänniska. Vem är det? Vår nya präst premiärpredikade med bravur och jag gillar när man vågar bjuda på sig själv och öppna upp för dialog. Kommer def. närvara vid fler tillfällen när tid medger. Efter hysteriskt rolig fika ( thx J) och skjuts hem var det dags att ta med sig fyran och möta upp U och P vid Zoo. Fel dag kan man säga när solen lös från klarblå himmel, ca 26 i skuggan och hela zoo var fullt med turister. Vi gav upp efter någon timme och tog oss till parken istället och lät de små springa runt medan vi samtalade. Innan vi skiljdes åt besökte vi nyöppnade Lindtbutiken ( två dagar gammal) precis vid ingången från Hietzing. Ett eldorado för en chokladälskare som jag och som tog mig igenom kvällens föreläsning om "Vad är religion?".Lilla Fyran gick oxå ut som en vinnare från butiken;-) Rekommenderar den verkligen ( och undrar hur mkt pengar de fick hosta upp för att få placera en butik just där- kommer dockbetala igen sig med råge).
Imorgon är det dags för sista tyskakursen och ett träningspass står på schemat.


1 kommentar:

Anonym sa...

Tror inte de behövde hosta upp något alls.
Vilket företag drog allt folket till Schönnbrunn för att leta choklad harar i påskas?