Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 5 september 2012

Dagens

-tyskan startade med vikarie. Historier från övriga deltagare: 50% har varit i Österrike mer än 8 år. Dock kräver AMS Zeugnis för B2 innan de får hjälp..de sitter alltså av tid på skattebetalarnas bekostnad. En kvinna behöver stöd med omskolning då hon slitit ut sig efter 18 år i Österrike. Pratar som sagt perfekt men måste gå kursen.

- trevligt att se på när våra matrester blir uppätna av barn som bor på gatan. Vet inte om jag ska tycka de är "streetsmarta" och blivande entrepenörer eller om jag ska tycka synd om dem...får fundera vidare. Dock är det en reminder om hur olika ens liv kan se ut.

- tiggerskan som blir utskälld av sin "matriark" för dålig inkomst. Människors misär plågar mig och jag försöker lyfta mig ur min egen "tycka-synd-om-bubbla" där jag "tvingas" plugga och går arbetslös- lyxproblem i mitt fall.

-sonen har fått köpa sina första fotbollskor och träningsoverall i färgerna blå och gul ( utan mammas inblandning).

-ev. börja spela innebandy med E. Vet dock ej om de accepterar gamla tanter men det rycker i speltarmen.

-tyskaläxa och läsläxa: Confidence Games - money and markets in a world without redemption. Hur fungerar religion och börsmarknaden ihop?

-C-uppsatsens innehåll är okeat. Nu är det dags att samla litteratur. Jag fortsätter med kvinnligt ledarskap inom olika religioner. Kommer fortsätta på D-nivån med samma inriktning och funderar att ge mig "på" frågan om varför kvinnor ej kan bli präster inom katoliscmen och synen på kvinnan överhuvudtaget då jag hört "rykten" om hur rankingen ser ut könen mellan. Hade varit intressant att göra en empirisk undersökning..får fundera vidare.

- Barnen fick godkänt hos tandläkaren idag.Livia fick en panikattack men när hon fick sitta i mammas knä gick det bra. Sonen har inte plats för alla nya tänder men är för liten för tandställning.

-Ont i foten.

Inga kommentarer: