Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 24 september 2012

Mmmm och Svenska Kyrkan

Idag blev det som sagt bli av med lite blod, äta frukost, gjort en tidsavvägning om när jag behövde fara med spårvagnen för att hinna i tid till röntgen..blev det inget av med då den var inställd..måste skriva att det skett ytterst sällan att det varit förseningar i trafiken så jag blev paff och fick promenera i 25 minuter istället..på onsdag ska jag hämta bilderna. Tillbaka med bussen för att handla inför veckan, hemma vid lunch, samla info inför mitt PM och börja skriva..
Gjort mitt första officiella telefonsamtal på tyska och måste säga att det gick över förväntan och tyst blev jag bara två ggr på ca 10 minuter när jag inte lyckades hitta vare sig ord eller omskrivning.  14.30 åkte E och jag till dagis, hämtade de små liven ( sonen med utbrott 1,2 och 3) på vägen till kyrkan. Direkt när han kom dit kände han igen sig och de båda började leka och jag fick träffa några Quinns i en annan roll än på restaurang  en gång i månaden;-) Barnen tyckte sångövningen var en hit och sonen som kan vara riktigt blyg släppte loss rejält..Själv fick jag möjlighet att deltaga i otroligt spännande samtal om tro, religion och vardagsliv-roligt! Prästinnan lyckades också sälja på oss lite Marabou mjölkchoklad ( vi var dock inte så svåra att övertala)-himmelskt gott och invigt ikväll!!
På vägen till tunnelbanan lyckades sonen landa på rygg i en liten prydnadsdamm utanför WKO-universitetet..suck..som tur var hade en av de andra mammorna xtra kläder med sig..nu är vi trötta med stort T och imorgon är det tyska och gym som står på schemat.

1 kommentar:

Maria sa...

Hoppas att chokladen smakade! Får säga till om jag skall lägga undan de sista två.... ;)