Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 6 oktober 2012

Hemma på permission

Blev till slut opererad-kl 13 Möttes med orden nere på op: vi gör detta på övertid..jahapp, ok..men ni ställde in min plan op igår och jag ligger kvar här på MIN tid, hade jag lust att säga...men det gjorde jag förstås inte.. Roligast var att en latinokille i narkosgänget klev fram och frågade; hur mår du? på svenska..visade sig att han kunde några fler fraser då han varit i Göteborg hos några kompisar..det fick mig att slappna av lite då pulsen var hög av ångest inför sövningen. Jag fick oxå en spruta mot illamående och det var faktiskt första gången efter narkos som jag inte bheövde vända magen ut och in..proffsigt. Kl:15 var jag tillbaka i verkligheten..lullig, lite ont men allt gick bra. Inga kryckor trots tjat..blev skjutsad av annan patient med en rullande toastol till toa och tillbaka.. Kirurgen (på övertid) hade tydligen inte övertid då han var avdelningsansvarig på kvällen. Berättade kortfattat att han skurit ut en rejäl bit men är inte helt säker på vad klumpen bestod av så den är skickad på vävnadsprov.. Imorse: du kan kliva upp och hämta din frukost..jahapp, utan kryckor?!Några tips hur jag ska hoppa på ett ben ca 80 meter utan att ramla? Efter att annan patient sagt ifrån med skärpa fick jag frukost i sängen.. 13 idag fick jag kryckor men fick ej skrivas hem då jag måste själv fixa kryckor för hemgång..och den speciella "affären" stängde kl 12 idag och ronden var 12.30..damn..hade de sagt det igår hade vi fixat det igår när det var öppet..man behöver ett recept..nu är jag tvångsinlagd tills måndag..då mitt nya jobb oxå startar. Plockar med mig dator till sjukhuset och förbereder lite under dagen för måndagen. Mina roomiesar gör inte så mkt väsen av sig då de är riktigt sjuka..

Inga kommentarer: