Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

tisdag 16 oktober 2012

Måndagen

06 for vi hemifrån..mellan 06.30 och 7.45 satt jag och väntade i sjukhusets cafeteria för att "akuten" skulle öppna. Hoppade över till rätt byggnad och när de öppnade luckan var jag först och med bokad tid dessutom-kl. 08. Inte hjälpte det utan väntetiden blev lång-9.15. Denna "akut" har hand om hudåkommor mestadels och ingen var döende i rummet så jag förstod inte varför det tog så erbarmligt lång tid..hursom, fick komma in och stygnen hade fastnat i huden-aj. Fick order om att gå på hälen med hjälp av kryckor en vecka till-suck..har träningsabstinens..grejjen var ofarlig dvs. hemangiom och inte glomus tumör..den mätte dock 3,5 gånger 1 cm så inte konstigt det var lite obehagligt att ha den under foten:-) Jag bestämde mig för att åka hem mellan sjukhus och nästa möte. Mötet med rekryteraren var intressant och det ser ut att finnas en öppning men alla detaljer är inte klara..mer väntan..men den som väntar på något gott kan ju inte vänta för länge..eller? Från det mötet till kursen jag håller i där temat var Nobel. Maken erbjöd sig att komma med bil och hämta upp mig..så tacksam då dagen varit lång och benen var stumma efter allt åkande och hoppande. Idag blir det en studiedag och finpustning av mitt PM som jag hoppas kunna skicka in i dagarna. Imorgon är det öppet hus på den skola vi är mest intresserad av för sonen så dit ska vi mellan 9-12.

Inga kommentarer: