Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 2 februari 2013

Filosofi brunch

Idag var det kalas..på en bakgata till Neubaugasse..när jag tog mig dit insåg jag att det finns en värld utanför Mariahilf;-) Hursom, vi var ca 15 personer som fick lyssna på en genomgång av olika moralfilsofier och fick dessutom några exempel att förhålla oss till..föreläsaren var mkt medryckande och jag förstod 95% av vad han sade (tack vare min egen utbildning i Kanada inom etik och ledarskap och religionsfilosofi). Han pratade dessutom otroligt tydlig tyska även om det gick fort. Tre timmar flög förbi, många skratt och roligt att utmana sitt eget tänk. Jag fick dessutom en förfrågan som gäller erfarenhetsutbyte när det gäller hur man leder inom sjukvård..blir kul att få en inblick i KAV.

Inspirationsdag med stort I. Nu softar jag med familjen och morgondagen bjuder ev. på besök från kompisar..vädret kommer avgöra.

Inga kommentarer: