Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

söndag 18 augusti 2013

Rensar och rensar

Helgen har spenderats åt att rensa, kasta och åter rensa..besök på IKEA för fina förvaringslådor för det som får stanna. Vilken nostalgitripp jag haft bland alla minnen. Roligt var att läsa om den språkresa jag gjorde 1985 till England bl.a. Barnens MVC-journaler, gamla dagböcker och minnen från alla de jobb jag haft och de människor jag mött. Roliga vykort som jag tror vissa av min fd militära kollegor skulle skämmas lite åt idag men många skratt har jag fått.. och framförallt att jag sparat dem i en minneslåda..för man glömmer hiskeligt fort..

Sonen fick vara hemma själv idag med mamma. Han har inte fått spela vare sig IPAD eller Xbox och tänk, han roade sig hela dagen med att bygga lego och sedan leka med det. Inser att efter lite gnäll kommer kreativiteten igång. Vi behöver fler lata dagar i detta hushåll. Maken åkte dock och spanade in nytt bad i 19:e med dottern och de har haft en toppendag de oxå. Badet fick betyget bästa hittills och vi har denna sommar provat fyra olika. Älskar möjligheterna i Wien:-)

Imorgon är det jobb och inläsning som gäller. Jag har inte kunnat fokusera denna helg på några studier då jag är less, går i baklås och VILL INTE mer..hoppas veckan som kommer kan sparka igång mig..vet att det går fort när jag väl övertalat mig själv..men som sagt, jag riktigt trött på tentor och press ( och på jobbet skriver jag kapitel i en handbok och annat hjärngöra) vilket gör att kombinationen just nu är övermäktig..nöff gnäll..

Inga kommentarer: