Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

söndag 29 september 2013

Söndag den 29 september

Så är september snart till ändå och månaden försvann i en rasande fart. Veckan spenderades i Tyskland på konferens och det var länge sedan jag hade så roligt men också så fullproppat schema. Var så trött i fredags när jag åkte iväg till kontoret att jag glömde något väldigt väsentligt..hursom, det var endast jag själv som fick lida pin av den missen..

Idag fyller min etta hela 16 år och hennes helg har inneburit offentligt sånguppträdande, simtävling och förberedelser för hennes flytt till sin första egna lägenhet.

Min mamma fyller idag 61 men enligt uppgift blir det en lugn dag. Har också en kusin som fyller år idag och i vår släkt har vi som tradition att fylla år på varandras dagar. Fyran delar födelsedag med min morbror och min systerdotter fyller år på vår mormors födelsedag. Vi har fler som delar dag då vi är 20 kusiner på fem syskon och vi kusiner har i vår tur fått ett flertal barn så helt märkligt är det inte att vi delar födelsedagar.

Helgen är lugn då det gäller att inhämta lite energi och utebliven sömn från veckan. Igår gick jag en långpromenad i solen runt Schönbrunn.
Söndag är som alltid städ/plocka/förbereda för veckan som kommer men idag går maken dessutom för att rösta. Maken har standby- tjänst i veckan och jag har min efterlängtade surströmmings-afterwork att se fram emot;-)

Inga kommentarer: