Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 25 oktober 2013

Fredag och bubbeli är sjuk

Nu har vi drabbats av första höstförkylningen. Sonen har ont i öronen. Var till läkaren i onsdags, rött i båda öronen, bara att vänta ut i kombination med nässpray och Nureflex. Inatt sov han som en kråka..jag var hemma vid 22.30, somnade typ en timme senare för att sedan gå jour hela natten dvs somna in, bli väckt, somna in, bli väckt..det var ömsom ont, ömsom myggor i sovrummet?, ömsom lillasyster som också ville vara med och nattvandra..det var en trött familj som slog upp ögonen i morse. Sonen hänger nu i soffan och gör mest inget väsen av sig och mamman hinkar kaffe och inser att sömnen är fortfarande extremt viktig för mig..

Veckan har också innehållit oväntat dödsfall i familjen (sekundär), uppsägningar som drabbat familjen (sekundär) en STOR förändring på mitt jobb som jag inte riktigt vet vad det kommer innebära för min egen del...mkt spekulationer, ingen information men efter helgen bör någon slags inriktning ske..föredrag igår på FN-dagen för en härlig skara nyfikna och med efterföljande konversation som inspirerade och gav galna skrattanfall..

Maken krockade i lördags, inga personskador men dyr räkning för att plåstra bilen.

Blev vittne till när "min" spårvagn frontalkolliderade med en mötande bil i en korsning- otäck smäll men inga personskador- otrolig tur för de två i bilen..

Som sagt en händelserik vecka..i helgen blir det till att sova ikapp, gå skift och få besök på söndag.

Inga kommentarer: