Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 5 oktober 2013

Lördagmorgon 9.20

Sitter i min bubbla och gör reflektioner över veckan som gått..båten börjar kantra och roddarna verkar vilja byta plats med varandra. Ett sunt tecken men oj,oj- det tar på krafterna.

Jag bär på en förkylning som inte bryter ut, jag sover som en stock mellan 21-06.30 men är lika trött när jag vaknar..drömmarna är färgstarka och fyllda med människor som jag tidigare mött i mitt liv. De är dock berikande och ger färg åt dagen när jag vaknar..

Helgen innebär att komma ikapp det som ej hunnits med under veckan..alla rum har förvandlats till färgglada applikationer i en samling av leksaker, kläder och dammråttor. Jag känner ett sug efter grytor och har plöjt internet efter grytor och försöker nu komma på vad högrev heter på tyska.

Jag behöver förkovra mig i en doktorsavhandling om djuretik och känner mig lagom motiverad men det som måste göras SKA göras.

Barnen är i en mysfas just nu och har belägrat soffan med hemlige mannen och har gos-filmstund. Hoppas detta sätter stämningen för dagen utan större bråk och frustration;-)


Inga kommentarer: