Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 28 januari 2017

Bettruhe

har varit rubriken pa denna vecka. Helt slagen och har endast hostat, kollat dokumentärer och sovit. Igar var det aterbesök hos farbror doktorn och de gav mig klartecken att fa jobba igen pa mandag men att jag bör ta det försiktigt da jag fortfarande är riktigt hes och hostar vid ansträngning. Nu i helgen behöver jag strukturera min kommande uppsats och jag har nagra ideer. Fokus blir en NGO som paverkat det politiska landskapet. Ena sidan vill ge dem Nobels fredspris och andra hävdar att de stödjer en sida i en konflikt och ska betraktas som rebeller. Fragan är; vem ska man tro pa? Och hur kan detta förekomma i en tid när allt vi gör är mer eller mindre synligt pa internet? Annars har veckan ocksa gett mig tid att följa social media och Trumps uttalanden. Vilken vecka. Det som oroar mig att om nagon mer vecka tar vi hans utfall som "normala" och har normaliserat vad som händer. Vart är vi pa väg? Star vi ett paradigm-skifte? 
Denna januari-manad har varit den kallaste pa 30 ar i Wien. Medeltemperaturen har varit minus 6 grader. Jag tycker förstas att det är krispigt och skönt. Sover med fönstret öppet och vaknar med klar hjärna;-)

Inga kommentarer: